Ztraceni mezi fjordy – okruh Skandinávií

od 17 991
doprava Autokarem
nástupní místa Brno,
strava Snídaně
Novinka

Filtr

Svozové trasy

A, B, D, E, E1

1. den

V ranních hodinách odjezd z Brna do Německa, dle časových možností před odjezdem trajektu krátká zastávka ve městě ROSTOCKU, starém hanzovním městě a významném přístavu. Následně přejedeme na trajekt a čeká nás noční plavba do Skandinávie.

2. den

Ráno připlujeme do TRELLEBORGU a čeká nás cesta jižním Švédskem, na sever až do SMÖGEN, bývalého rybářského městečka vystavěného v typické šérové krajině plné skal a skalních útesů. Místo je známé pro své dlouhé, dřevěné molo, cca 600 m dlouhé, plné obchůdků a restaurací ve starých rybářských chatách. Následně pojedeme jižním Švédskem až k norské hranici, která je tvořena mořskou úžinou SVINESUND. Úžina je překlenuta ladným obloukovým mostem s mýtnicí). Ve večerních hodinách se ubytujeme.

3. den

Po snídani si prohlédneme centrum OSLA. Jde o prosperující město na pobřeží překrásného zálivu Oslofjord. Spatříme královský palác, parlament, budovu moderní radnice obloženou pálenými cihlami, supermoderní výstavbu přístavu či si odpočineme na pěší zóně plné obchodů a občerstvení. Uvidíme také jedinečnou moderní budovu Opery, která má připomínat ledovou kru pomalu se potápějící do fjordu. Poté se vydáme na sportoviště zimních olympijských her HOLMENKOLLEN, kde spatříme 371 m vysoký skokanský můstek, z jehož vrcholu se otevírá nezapomenutelný pohled na území celého hlavního města a přilehlého fjordu. Můstek byl postaven u příležitosti zimních olympijských her v roce 1952 a patří mezi největší turistické atrakce Skandinávie. K můstku náleží také lyžařské muzeum (Skimuseet), které obsahuje cenné lyžařské exponáty (lyže staré 2 500 let a další). Ubytujeme se v okolí LILLEHAMMERU.

4. den

Norsko není jen zemí orlů a obrů, ale také trollů. S jedním velkým se budeme moci vyfotit v městečku DOMBAS, kde se zastavíme nejen za nákupy suvenýrů. V dopoledních hodinách navštívíme v případě hezkého počasí NÁRODNÍ PARK RONDANE, který je nejstarším norským národním parkem. Zde se vydáme na procházku nedotčenou krajinou, kolem průzračné řeky a krásných vodopádů. Pokračovat budeme ÚDOLÍM ROMSDALEN, které je považováno za jedno z nejkrásnějších norských údolí. Údolím protéká řeka Rauma a my zde budeme mít možnost zachytit fotoaparátem nemálo divokých peřejí a vodopádů stékajících z úbočí okolních hor. Zastavíme se také u obávané cca 1 km vysoké horolezecké STĚNY TROLLVEGGEN. Den zakončíme večerní procházkou ve městě ALESUND, které nás okouzlí svojí malebnou polohou na několika ostrovech a secesními domy v centru.

5. den

Dnes nás čeká opravdová lahůdka - slavná TROLÍ STEZKA, která se vine jedenácti serpentinami v kolmé stěně. My se zastavíme na vyhlídce v nejvyšším místě. Překonáme výškový rozdíl téměř 900 m, zahlédneme vícero vodopádů. Cesta je pojmenována podle horských skřetů, hrdinů mnoha lidových pohádek, bájí i přísloví. Dále se vydáme údolím Valdal a trajektem se přeplavíme k dalšímu stoupání, tentokrát k CESTĚ ORLŮ ORNEVEGEN. Z ní zahlédneme vodopád Sedm sester, což je sedmero úzkých vodopádů vedle sebe, ke kterému se váže legenda nerozhodného vodopádu „Nápadníka odnaproti“. Jízdou prudkou cestou orlů se nám bude tajit dech jednak pro výhledy na GEIRANGERFJORD (UNESCO), a jednak pro svůj strmý charakter cesty. Odjedeme na ubytování.

6. den

Prvním dnešním zastavením bude největší evropský pevninský LEDOVEC JOSTEDALSBREEN. Společně se vydáme horským údolím (cca 2hod. procházka) s mnoha vodopády k asi nejznámějšímu splazu BRIKSDALSBREEN. Dále budeme pokračovat až k ledovcovému splazu BOYABREEN, který však je vzhledem k oteplování stále menší. Stejně jako norské železnice projíždí mnoha tunely, tak my projedeme dokonce nejdelším silničním tunelem světa LAERDAL, který měří téměř 25 km. Tunel nabízí odpočinková místa, jejichž strop je nasvícen modře, aby barvou připomínal oblohu. Poté si uděláme menší zastávku v místním turistickém centru FLAMU, které obklopují prudké stráně a do kterého zajíždějí po rameni fjordu velké zaoceánské lodě. Flam je také známý tím, že se odtud zvedá nejprudší cca 20 km horská železnice do Myrdalu. Další zastávkou bude kouzelný kaskádovitý vodopád TVINDEFOSSEN, jehož celková výška je 110 m.

7. den

Dnes navštívíme druhé největší města Norska - město BERGEN (UNESCO), které se nachází na jihozápadním pobřeží na stejnojmenném poloostrově. Obklopené je horami, malými nížinami, zálivy a mořem. Symbolem města je sedm hor (De syv fjell) a místní obyvatelé je uctívají například každoročním přechodem. Dokonce jsou znázorněny i v samotném erbu města, což podtrhuje fakt jeho spjatosti se sice drsnou, ale zato nádhernou severskou přírodou. Město je významným přístavem středověké Hanzy. Vyhlášenou je přístavní čtvrť Bryggen se starými hanzovními domy. Po prohlídce města přejedeme přes planinu HARDANGERVIDDA - největší náhorní plošinu v Evropě, která je pokrytá tundrou a zároveň jde o nejrozsáhlejší norský národní park. Čeká nás VORINGSFOSSEN, jeden z nejnavštěvovanějších vodopádů Norska. Krátce se zastavíme v GEILO, v městě mezi horskými hřebeny. Ve večerních hodinách se ubytujeme.

8. den

Po snídani se vypravíme na jih Norska přes SVINESUND, jedinečný most přes hraniční fjord, na jehož stavbě se podíleli čeští odborníci. Přejedeme do města LUND na jihu Švédsku, které si prohlédneme. Lund je malebné menší univerzitní město, jde o nejstarší město současného Švédska. Ve městě se nachází katedrála postavená již v roce 1 103. Večer přejedeme do přístavu v Trelleborgu a čeká nás noční trajekt do Německa.

9. den

Ráno přijedeme do Rostocku a přes Německo se dostaneme do ČR. Příjezd do Brna ve večerních hodinách.

Cena zahrnuje

dopravu lux. autobusem, trajekty do Skandinávie a zpět, vnitrostátní trajekty, 6x ubytování v hotelu ve 2lůžkových pokojích s vlastním příslušenstvím, 6x snídani, služby průvodce, pojištění CK.

Cena nezahrnuje

vstupy do navštívených objektů – doporučená částka cca 450 NOK.

Příplatky

1lůžkový pokoj – 4 990 Kč, 4lůžková kabina na trajektu Rostock–Trelleborg (tam i zpět) - 2 000 Kč, cestovní pojištění Uniqa.

TEST RATING